4 zasady sprzedaży na Facebooku

Żyjemy w czasach, gdzie na każdym kroku w internecie możemy spotkać reklamę. Codziennie jesteśmy bombardowani nowymi spotami, bilbordami, influencerami reklamującymi wszystko co się da. I jak w tym wszystkim przebić się ze swoim produktem? Jak trafić do potencjalnego Klienta? I jak sprawić, żeby to nam zaufał? Odpowiedź jest prosta – strategia marketingowa social mediów, a szczególnie Facebooka.

Dlaczego warto być na Facebooku?

Aż 77% ludzi, którzy maja dostęp do internetu jest dostępnych w mediach społecznościowych. Aż 55% zleceń dla małych i średnich firm pochodzi z internetu, a 53% z nich deklaruje, że opinie na social media wpływają na ich decyzje zakupowe. A gdzie tu jest Facebook? Otóż w tym momencie gromadzi on około 2 miliardy użytkowników miesięcznie, a badania pokazują, że aż 16% czasu online spędzają właśnie na Facebooku. A co ważne Facebook ułatwia Ci budowanie relacji z Klientem. To właśnie dzięki niemu możesz wchodzić w interakcje ze swoimi Klientami, pytać o ich opinie.
Przejdźmy teraz do tego, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na dokonanie decyzji zakupowej w Twoim sklepie.

1. Stwórz Facebook Shop

Jeśli Twoja firma zajmuję się sprzedażą ubrań, kosmetyków i innych produktów, stwórz na Facebooku osobną zakładkę, na której będziesz mógł prezentować produkty ze swojego sklepu internetowego.
Oznacz produkty w publikowanych postach
Jeśli skonfigurujesz swój sklep, na Twoim fanpage’u pojawi się opcja oznaczania produktów w postach. Dzięki temu możesz skuteczniej zachęcić klientów do przechodzenia do Twojego sklepu, a tym samym znacznie zwiększysz współczynnik konwersji.

2. Zainwestuj w płatne reklamy

Dzięki temu będziesz mógł targetować swoich przyszłych i obecnych Klientów w kategoriach takich jak wiek, płeć, zainteresowania, lokalizacja, język. Szczególnie warto promować posty z linkami do sklepów. Reklamując takie posty, przy okazji reklamujesz cały fanpage.

3. CTA

Jeśli zależy Ci, aby twój Facebook był jeszcze bardziej skuteczny, nie zapomnij dodać do fanpage’a przycisku CTA, który będzie zachęcał do podjęcia określonej czynności. Na przykład może to być „Kup teraz”, „Zadzwoń teraz” czy „Wyślij wiadomość”.

4. Twórz interakcje

Nie ignoruj swoich fanów poprzez pomijanie ich komentarzy czy publikację nieatrakcyjnych treści. Staraj się nawiązywać ze swoim odbiorcami jak najwięcej interakcji- zadawaj im pytania, pytaj o ich opinie na dany temat, twórz ankiety.
Jeśli już uda Ci się zaangażować fana, nie zmarnuj tego, nie pozostawiaj żadnego komentarza bez odpowiedzi. Dzięki temu pokażesz, że nie są Ci obojętni i, że jesteś zainteresowany tym co myślą.
Facebook to bardzo dobre narzędzie, aby wspomóc Twoją sprzedaż, a także pozyskać nowych Klientów i zatrzymać starych. Korzystaj z niego umiejętnie, a na pewno przyniesie Ci oczekiwane rezultaty.

– Andrzej Meler, Trener MS TEAM

Dodaj komentarz